3 manieren om gasten uit te nodigen voor je podcast show

22 feb 3 manieren om gasten uit te nodigen voor je podcast show

Aangezien het super eenvoudig is om nieuwe gasten te krijgen voor je podcast heb ik 3 manieren uitgeschreven die ik gebruik om nieuwe gasten te vinden.

Nieuwe podcast gasten via :

  • een warme introductie via de mail.
  • een LinkedIn connectie.
  • een standaard website formulier.

Warme introductie via de mail

Dit is een makkelijke manier om een nieuwe connectie te krijgen voor je podcast. Als ik een leuk interview heb afgenomen vraag ik na afloop of deze gast nog een contact heeft of iemand kent die ook een leuke gast zou zijn voor de podcast.

De meeste mensen kennen wel iemand die hiervoor geschikt is. Vaak geven ze dan een e-mailadres of telefoonnummer. Zodra ik een e-mailadres krijg stuur ik het onderstaande mailtje.

In dit geval heb ik een referentie van Peter gekregen voor Maikel.

Mailopzet

Heey Maikel,

Een paar weekjes geleden heb ik gesproken met Peter. Samen hebben we een leuke aflevering gemaakt voor de podcast:
[URL aflevering]

Hij was heel enthousiast over jou en gaf aan dat jij ook een leuke gast zou zijn voor een interview.

Met de podcast proberen we ondernemers te inspireren op persoonlijk/onderneem &/of online vlak. Zou je dit leuk vinden om te doen? Een interview duurt ongeveer 45 minuten en gaat via Skype.

De uitzending kun je ook goed gebruiken voor je eigen marketing materiaal.

Ik hoor graag van je. Alvast bedankt,
[jouw naam]

LinkedIn connectie

Mocht ik geen warme introductie krijgen dan ga ik eigenlijk altijd direct zoeken via LinkedIn.

Op Linkedin kun je bijna iedereen vinden. Ik voeg dan ook meteen de persoon toe dat ik wil interviewen. Zodra mijn uitnodiging is geaccepteerd stuur ik hem/haar een intern LinkedIn mailtje en hoop ik natuurlijk op een reactie.

Het kan zijn dat iemand niet reageert op een berichtje, maar vaak als ze jouw uitnodiging hebben geaccepteerd kun je ook een telefoonnummer zien. Geef eens een belletje 🙂

Geef niet op na 1 keer! De aanhouder wint.

Via LinkedIn kun je trouwens ook zien of iemand in je netwerk een connectie met dit persoon heeft. Deze kan dan misschien een warme introductie geven. Essentieel voor het succes.

Websiteformulier

Als allerlaatste optie gebruik ik meestal het contactformulier via de website, maar dit is eigenlijk alleen slim als je weet dat het persoon dat je wil interviewen deze mailtjes ook te zien krijgt.

Vaak in een grotere organisatie zullen deze mailtjes niet bij het juiste persoon terecht komen.

Succes met het vinden van gasten voor je podcast!