De nieuwe Facebook like button met extra reacties

Like-button-Facebook

29 Mrt De nieuwe Facebook like button met extra reacties

Het is al een tijdje online en steeds meer mensen gaan het gebruiken. Namelijk de nieuwe Facebook like button met extra reacties. De vraag was groot, zo wilden men meer reacties om snel weer te geven hoe zij zich er bij voelden. De alternatieven voor de like-button zijn :

  • Verbluft
  • Verdrietig
  • Grappig
  • Boos
  • Geweldig

De like button met extra reactie zijn leuk om in te zetten voor jouw Facebook strategie. Op deze manier kan jij er achter komen wat jouw klanten en potentiële klanten vinden en willen.

Hoe vind je de nieuwe like button?

De icoontjes zijn snel te vinden, wanneer jij jouw reactie van het bericht wilt laten zien beweeg je met de muis over ‘vind ik leuk’. Vervolgens verschijnen de emoticons en kan men selecteren wat hij er van vindt.

Op mobiel moet de ‘vind-ik-leuk knop’ vastgehouden worden om de extra reacties weer te geven. Is dit voor jou nog niet mogelijk, update dat de app!

De nieuwe reacties worden onder het bericht weergegeven. Deze reacties op het bericht zijn voor iedereen zichtbaar en kunnen niet verwijderd worden. De Facebook reacties zijn in te zetten op normale profielen van Facebook maar ook op Facebook bedrijfspagina’s, daar extra interessant!

Like button

Waarom nu pas?

Jarenlang is Facebook bezig geweest met het uitrollen van het concept. Zo moesten zij allereerst onderzoeken hoe dit het beste ingezet kon worden. De iconen die uiteindelijk zijn geselecteerd werden in de tests het vaakst gebruikt.

De grote vraag was of de ‘dislike’-knop kwam, maar uiteindelijk heeft Mark Zucherberg besloten om het anders aan te pakken. Hij wilde het zo postief mogelijk inzetten en niet om te gebruiken om berichten af te kraken.

Hoe zet ik de nieuwe reactie in voor mijn bedrijfspagina?

Gebruik de nieuwe like button met extra reacties voor jouw bedrijfspagina. Door de like-button met extra reactie goed in te zetten kan jij jouw klanten beter leren kennen. Daarnaast krijg je meer interactie.

Stel bijvoorbeeld een vraag met daarin hun reactie wat ze er van vinden. Op die manier kan jij goed peilen of het ze vrolijk maakt of juist niet. Het is een goede manier om op de reacties in te spelen, dus ook voor meer interactie!

Ga het dus snel testen en leer jouw klanten beter kennen!