20 jul SMP033 : Een goede SEO-strategie en goed vindbaar zijn met Dirk!
In de 33e aflevering van de Studio Maestro Podcast spreek ik met Dirk. Dirk begon al vroeg voor zichzelf, na de middelbare school ging hij zich storten op de online marketing. Met zijn beste vriend Glenn, de oprichter van ViperChill, leerde en ontdekte hij meer over online marketing. De laatste 5 jaar woont en werkt hij vanuit verschillende landen en houdt hij zich bezig met het internet.
De opstart!
Het belangrijkste is inkomsten, hierdoor heeft Dirk ook de vrijheid om zijn werk overal ter wereld uit te voeren. Maar hij heeft ook veel vrienden in het buitenland waardoor hij ook regelmatig in verschillende landen te vinden is. Dirk geeft aan dat je met een paar klanten je kosten kunt dekken, zo doet hij dit ook met klant-SEO. Zo voert hij SEO werkzaamheden uit voor verschillende bedrijven. Hiernaast houdt hij zich bezig met affiliate-SEO wat dan extra is. Daarnaast is de situatie ook belangrijk, Dirk is jong en houdt van reizen, hierdoor kan hij zijn werk goed inrichten.
SEO
SEO is nog steeds erg belangrijk, een investering voor Google is dan ook erg slim! Dirk heeft zo een aantal klanten waar hij de SEO werkzaamheden voor uitvoert. Zo geeft hij ook aan dat SEO een belangrijk onderdeel is voor je investering. Wanneer je ROI goed is en dat zich laat zien in de resultaten maakt de investering voor SEO niet veel uit.
SEO als hoofdstrategie is lastig, zo heeft Google haar eigen algoritmes die constant veranderen. Hier kan je goed op inspelen alleen kost veel tijd. Zo kan het zijn dat je de ene keer helemaal bovenaan staat en de volgende dag niet op de eerste pagina te vinden bent. Een SEO strategie is slim om er bij te pakken of als parallelstrategie.
Een goede SEO strategie
Wat het allerbelangrijkste is bij een goede SEO strategie is de zoekterm. Zo zijn er twee soorten zoektermen, namelijk een moeilijke en een makkelijke zoekterm. Bij een moeilijke term moet je denken aan een algemene term, denk aan ‘advocaat’, velen hebben hier bakken met geld voor over om op een algemene term bovenaan te staan. De makkelijkere termen zijn wat specifieker waar niet heel veel mensen op zoeken. Mensen kiezen vaak de makkelijkste weg en typen een algemene zoekopdracht in de hoop dat het beste antwoord bovenaan staat.
Wil jij weten hoe je een goede SEO strategie op kunt zetten, hoe jij vindbaar kan zijn binnen Google en andere strategieën om goed vindbaar te zijn. Luister dan snel de 33e aflevering van de Studio Maestro Podcast.
In deze aflevering leer je:
- Wat een goede SEO strategie is;
- Het verschil tussen moeilijke en makkelijke zoektermen;
- Hoe linkbuilding is opgezet;
- Hoe linkbuilding het beste is opgezet;
- Waarom SEO zo belangrijk is;
- En nog veel meer…