15 feb Facebook pagina maken, wij vertellen hoe!
Een Facebook pagina maken voor jouw bedrijf is erg interessant, het is wel belangrijk dat een pagina goed wordt ingezet. Veel bedrijven gebruiken het om een dienst of product te promoten, alleen de mogelijkheden met Facebook zijn oneindig. Je kan op Facebook potentiële klanten ontmoeten en hier een relatie mee opbouwen zodat ze later een sale genereren. Een Facebook pagina voor jouw bedrijf is bijna onmisbaar!
Facebook pagina maken
Wil jij snel aan de slag en een Facebook pagina aanmaken? Het enige wat je nodig hebt een een persoonlijk Facebook profiel. Log in op jouw Facebook pagina en volg de stappen :
Stap 1 | Maak een pagina aan
Links van de Facebook startpagina staat een zijbalk met verschillende opties. Hier kan je snel naar je berichten, het nieuwsoverzicht en pagina’s. Wanneer je op pagina’s gaat staan verschijnt de optie ‘meer’. Klik hier op, je komt terecht in het pagina-overzicht. Hier kan je een pagina aanmaken door op de button te klikken.
Stap 2 | Kies een categorie
Het is belangrijk dat in de volgende stap de juiste categorie wordt geselecteerd. Een goede Facebook pagina maken helpt namelijk bij het bouwen van een goede relatie met je publiek en klanten.
Welke categorie moet ik kiezen?
Heb jij 1 vestiging in het dorp en ben je niet van plan om uit te breiden? Kies dan voor ‘Plaats of lokaal bedrijf’. Heb jij een groeiend bedrijf met meerdere vestigingen verspreid over Nederland? Kies dan voor ‘Bedrijf, organisatie of instelling’. Wil jij graag jouw eigen merk of product op de kaart zetten, kies er dan voor om een pagina te bouwen omtrent ‘Merk en product’.
De laatste drie opties zijn geen goede keuze voor het opzetten van een Facebook pagina voor bedrijven.
Stap 3 | Info van de pagina toevoegen
Na de keuze van een categorie kan de informatie toegevoegd worden op de pagina. Stel je voor en vertel anderen waar de pagina over gaat. Vul hier bijvoorbeeld wat jouw bedrijf levert of aanbiedt. Vergeet niet om de URL van jouw website in te vullen!
Tevens kan je hier een uniek Facebook-webadres selecteren. Met een makkelijke URL kunnen klanten de pagina beter vinden en kan je de pagina makkelijker delen. Wil jij hier nog over nadenken, dat kan! Via www.facebook.com/username kan jij later nog het webadres aanpassen.
Stap 4 | Voeg een profielfoto toe
Kies een profielfoto die erg herkenbaar is voor jouw bedrijf. Je kan Facebook op twee manieren inzetten, namelijk persoonlijk en zakelijk.
Facebook is een sociaal media platform met mensen. Mensen doen nu eenmaal zaken met mensen en binden klanten zich eerder aan een persoon dan aan een logo of bedrijf. Houd hier rekening mee wanneer je de bedrijfspagina op gaat zetten, de keuze van een profielfoto is hier dus belangrijk.
Stap 5 | Snel je pagina vinden
Voeg de pagina toe aan jouw favorieten. Hierdoor is jouw pagina altijd binnen handbereik. Favoriete pagina’s staan in de linker zijbalk van de Facebook startpagina. Een Facebook pagina maken en vinden is dus erg handig!
Stap 6 | Voorkeur voor jouw klanten
Bij het opstellen van jouw pagina kan je de voorkeursdoelgroep van de pagina instellen. Met deze informatie zorgt Facebook er voor dat de pagina aan de juiste personen wordt weergegeven. Stel je zelf de volgende vragen :
- Wat is de locatie van mijn droomklant?
- Welke leeftijd hebben mijn droomklanten?
- Wat is het geslacht van mijn droomklanten?
- Waar zijn mijn droomklanten in geïnteresseerd?
Vul de antwoorden in en jouw voorkeursdoelgroep wordt samengesteld door Facebook.
Stap 7 | Pagina klaar!
De pagina is nu aangemaakt en te vinden in de zijbalk. Met de navigatiebalk van de bedrijfspagina kan jij je inbox en meldingen in de gaten houden.
Like daarnaast jouw eigen pagina. Wanneer mensen op de pagina terecht komen zien zij dat de pagina actief is.
De pagina is klaar, nu kan je beginnen met jouw Facebook strategie! Facebook gaat jou verder helpen om de pagina te optimaliseren. Zo geeft Facebook aan welke gegevens jij nog toe moet voegen om de beste bedrijfspagina te hebben op Facebook.
Is het opzetten van de pagina niet gelukt? Of heb je een vraag hoe je de pagina kan aanpassen? Wij hebben een blog met tips over hoe jij jouw Facebook Bedrijfspagina kan optimaliseren. Klik hier en lees de blog ’27 Facebook bedrijfspagina tips’.