Verzamel data over de behoefte van je klant door middel van Messenger!

Joyce Scheijen is verandercoach bij haar eigen bedrijf Joyfulness. Zij helpt vrouwen zelfvertrouwen te creëren en helpt aan een positieve mindset om zo van hun dromen doelen te maken. Door middel van Facebook Messenger bouwt zij aan een vertrouwensband met haar (toekomstige) klanten.

“Mijn coachingstraject is offline, omdat mijn kracht ligt bij het een-op-een in gesprek gaan met mensen. Maar de eerste contacten worden voornamelijk online gelegd. 

Ik zocht een laagdrempelige manier om een vertrouwensband op te bouwen met de mensen die mij volgen. Via mijn persoonlijke Facebookpagina had ik al klantencontact via Facebook Messenger. Ik dacht, dit moet toch ook via mijn bedrijfspagina kunnen?

Een tijd geleden kwam ik via Facebook een advertentie tegen van Dennis. Ik kon de gratis Messenger Checklist downloaden. Na het invullen van de checklist en het volgen van een online webinar van Dennis, heb ik toch de stap genomen om mij aan te sluiten bij het Marketing Powerhouse.

Ik ben gestart met het maken van een zogeheten ‘weggever’, een e-book. Deze verspreidde ik via mijn Facebook bedrijfspagina en Instagram. Met de weggever is mijn e-maillijst in zoverre gegroeid dat ik kon beginnen met het opstarten van mijn eerste chit-chat campagne.

Met deze chit-chat campagne probeer ik met mijn volgers een persoonlijke gesprekken te voeren en een vertrouwensband te creëren. Sinds ik op deze manier met Facebook Messenger ben gaan werken, heb ik veel data kunnen verzamelen over de behoeftes van mijn klanten én daarnaast merk ik dat er meer interactie is op mijn Facebook bedrijfspagina.

Ook viel het mij op dat naast mijn eigen netwerk, er ook mensen in aanraking kwamen met mij en mijn bedrijf die van buitenaf kwamen. Heel tof vond ik dat!

 


Wil je net als Luc knallen met Facebook Messenger? Meld je dan nu aan voor het Messenger Powerhouse: www.studiomaestro.nl/v4-powerhouse. De deuren sluiten a.s. donderdag om 23.55u.


 

Via Messenger houd ik de band warm. Mensen kopen niet meer koud bij je, die persoonlijke connectie is wat mensen de doorslag geeft om jouw product aan te schaffen.

In de nabije toekomst wil ik gaan werken aan een campagne waarbij ik mijn e-maillijst kan gaan uitbreiden. Mijn doel is om over twee maanden de lijst te hebben uitgebreid naar 500. Daarnaast wil ik starten met een online training, maar die plannen liggen nog iets verder in de toekomst.

Als je aan de slag gaat met het Marketing Powerhouse zorg ervoor dat je stapsgewijs het programma doorloopt, dan haal je er het meeste uit. En heb je vragen of loop je ergens tegen aan? Dan kun je altijd terecht in de community. Ik ben daar altijd heel goed geholpen door het Maestro team.”