Call to action Facebook, zet bezoekers aan tot actie!

Call to action Facebook

14 mrt Call to action Facebook, zet bezoekers aan tot actie!

Wil jij meer leads, meer website bezoekers, meer contactmomenten, meer boekingen, meer reserveringen of snel meer informatie delen? Maak dan gebruik van de actieknop op Facebook. Deze call to action Facebook button zet bezoekers aan tot actie!

Wil jij meer tips over hoe jij je Facebook bedrijfspagina kan optimaliseren? Bekijk dan dit artikel.

Waar vind ik de actieknop van Facebook?

De call to action Facebook button vind je in de omslagfoto. Deze optie van Facebook is gratis, makkelijk en snel toe te voegen op de Facebook bedrijfspagina.

De omslagfoto is te vergelijken met een banner op de homepage van jouw website. Het is het eerste wat men ziet en waar je veel informatie kan delen. Haal daarom het maximale uit jouw omslagfoto en plaats een call to action Facebook button.

Welke actieknoppen kan ik toevoegen?

Het toevoegen van de button is erg eenvoudig, het enige wat je nodig hebt is de URL waar je naartoe wilt doorverwijzen, een e-mailadres of telefoonnummer. Dit hangt af voor welke actie jij kiest, namelijk:

  • Bij je boeken
    • Nu boeken
  • Contact met je opnemen
    • Contact met ons opnemen
    • Bericht versturen
    • Nu bellen
    • Registreren
    • E-mail sturen
  • Meer te weten komen over je bedrijf
    • Video bekijken
    • Meer informatie
  • Bij je winkelen
    • Shoppen
    • Cadeaubon kopen
    • Aanbiedingen bekijken
  • Je app downloaden of je game spelen
    • App gebruiken
    • Game spelen
  • Lid worden van je community
    • Groep bezoeken

Hoe kan ik de call to action Facebook button toevoegen?

Wanneer jij de actie hebt bepaald van de button ga je naar de omslagfoto waar de button wordt weergegeven.

Stap 1 | Klik op + Knop toevoegen.

Stap 2 | Kies je actie en voer de benodigde informatie in (URL, telefoonnummer of e-mailadres).

Stap 3 | Klik op maken.

Stap 4 | Test de button met behulp van de testfunctie. Kies voor de dropdown > Knop testen. Met de testknop kan jij bekijken of de actie achter de button goed werkt.

Call to action FacebookDe button is gemaakt! Vervolgens kan jij in de gaten houden of mensen ook werkelijk gebruikmaken van de actieknop. Wanneer dit niet het geval is is het slim om de actie aan te passen of te promoten.

Facebook actieknop aanpassen

Wanneer je de actieknop van Facebook wilt aanpassen klik je op de ‘drop-down’ pijl naast de button. Hier kies je voor Knop bewerken. Vervolgens kan je de call-to-action Facebook button aanpassen.

Facebook actieknop promoten

Je kan er ook voor kiezen om je button te promoten. De actieknop wordt dan in een tijdlijn bericht weergegeven onder Facebook gebruikers. Selecteer het pijltje langs de button en kies promoten. Bepaal hier de doelgroep, het budget en maak een sterk bericht boven de advertentie.

Call to action Facebook

Welke aanzet tot actie voor het verzamelen van e-mailadressen?

Kies de goede call-to-action Facebook button wanneer je e-mailadressen wilt verzamelen via Facebook. Er zijn 2 knoppen die je kunt gebruiken om e-mailadressen te verzamelen, namelijk :

  • Registreren
  • Meer informatie

Laat bijvoorbeeld in je omslagfoto zien wat er gebeurd wanneer zij op de call-to-action Facebook button klikken, bijvoorbeeld ‘Gratis e-book’ of ‘103 Inspiratietips’. Kies voor het webadres een pagina met het inschrijfformulier. Maak hiervoor een nieuwe pagina aan met een makkelijke webadres!

Wil je meer weten over Facebook? Hou dan de blog van Studio Maestro goed in de gaten en zorg er voor dat je Dennis van Leeuwen leuk vindt op Facebook. Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een mail naar info@studiomaestro.nl.

 

=> Hier zijn nog verschillende manieren hoe ik je kan helpen met het opzetten en uitbouwen van jouw internet strategie:

Marketing Powerhouse: Verkoop meer online. Bouw een online business die je vrijheid, meer avontuur en meer tijd voor familie en vrienden geeft. Op 13 april gaan de deuren open. Schrijf je in voor de wachtlijst, dan hou ik je op de hoogte. Inschrijven wachtlijst.

Plan een strategiesessie: Elke maand help ik een selectief groepje ondernemers die worstelen met het opschalen van hun internetstrategie. Wij hebben een proces dat helpt met het selecteren en automatiseren van de belangrijkste taken. Zodat bedrijven meer klanten via het internet krijgen, winstgevender zijn en de ondernemer meer vrijheid heeft.

Plan hier een strategiegesprek om te zien of we een goede match zijn