Facebook diavoorstelling advertentie – de voordelen, het stappenplan, tips en meer!

08 feb Facebook diavoorstelling advertentie – de voordelen, het stappenplan, tips en meer!

Facebook diavoorstelling advertentieDe Facebook diavoorstelling is een nieuwe manier om een verhaal te vertellen. De Facebook diavoorstelling advertentie is vergelijkbaar met een Facebook video advertentie. Alleen een diavoorstelling advertentie kost minder tijd of productiekosten in vergelijking met het maken van een video. Het is daarom een goede manier om te adverteren wanneer je geen gedoe of kosten wilt hebben met video-opnamens.

De voordelen van een diavoorstelling op Facebook

Een diavoorstelling op Facebook is ook erg interessant en een goede manier voor storytelling. Met storytelling kan je klanten aan jouw product, merk of dienst binden wat een slimme strategie is op de lange termijn. Daarnaast is het erg interessant omdat :

  • Steeds meer mensen kijken liever naar afbeeldingen en video’s dan dat zij teksten lezen.
  • Het is een goede manier om klanten te inspireren
  • Slimme manier om mensen kennis te laten maken met jouw merk
  • Het kost een kijken weinig data, hierdoor kan de advertentie zelfs weergegeven worden met een 2G-verbinding
  • Facebook maakt het voor jou makkelijk om een diavoorstelling op te zetten
  • Diavoorstellingen hebben vrijwel dezelfde impact en effectiviteit dan een video advertentie.
  • Diavoorstellingen worden automatisch afgespeeld en niet herhaald.
  • Een diavoorstelling opzetten is eenvoudig en kost maar een paar minuten!

Facebook diavoorstelling advertentie maken?

Wil jij graag zelf een Facebook diavoorstelling maken? Volg dan het stappenplan. Om te beginnen moet je toegang hebben tot het advertentieaccount van de Facebook pagina. Wanneer je bent ingelogd kan je beginnen :

Stap 1 : Kies allereerst een advertentiedoelstelling

Een Facebook diavoorstelling advertentie is via de de advertentiedoelstelling ‘videoweergaven’ op te zetten.

Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 2 : Kies vervolgens de doelgroep

Kies voor een doelgroep die je al eerder hebt aangemaakt of maak een nieuwe doelgroep. Vul voor het maken van een nieuwe doelgroep de locatie, leeftijd, geslacht, interesses en talen in. Kies eventueel voor de connectie die de kijker heeft met jouw pagina.

Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 3 : Kies je advertentiebudget

Vervolgens kies je voor een advertentiebudget. Het is aan te raden om een einddatum in te stellen om op die manier te polsen of je de advertentie na een tijd moet aanpassen.

Stap 4 : Maak een nieuwe advertentie aan

Waar je normaal een video kan uploaden staat onderaan de button ‘Diavoorstelling maken’.

Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 5 : Maak een advertentie aan

Klik op ‘Advertentiemateriaal kiezen’ wanneer je een nieuwe advertentie wilt opzetten.

Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 6 : Maak je advertentie op

Upload jouw foto’s of kies uit de foto’s die Facebook jou gratis aanbiedt. Bepaal vervolgens de lengte van de video en de overgang.

Facebook diavoorstelling advertentie

Facebook diavoorstelling advertentie    Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 7 : Advertentie maken

Klik vervolgens op ‘Diavoorstelling maken’, de diavoorstelling wordt opgezet. Dit kan enige tijd duren door de grootte van de foto’s.

Facebook diavoorstelling advertentie

Stap 8 : Kies een videominiatuur

Wanneer de advertentie is opgemaakt kan je hem bekijken. Daarnaast kan je een videominiatuur uitkiezen, dit is het beeld wat wordt weergegeven wanneer de diavoorstelling niet wordt afgespeeld.

Stap8

Je diavoorstelling voor Facebook is klaar!

Tips voor een videoadvertentie!

  • Verwerk tekst in de diavoorstelling. Met de eerste dia moet je rekening houden met de 20% regel van Facebook. Dit houdt in dat maar 20% van de afbeelding uit tekst mag bestaan. Bij een diavoorstelling geldt dit alleen op de eerste dia!
  • Je kan gebruik maken van 3-7 foto’s.
  • Door de duur (totaal lengte) in te stellen van de dia’s bepaal je hoe lang een diavoorstelling wordt weergegeven.
  • Maak gebruik van afbeeldingen met de afmeting : 1280 x 720 pixels.

Meer weten over de mogelijkheden van video’s op Facebook in combinatie met adverteren. Lees dan onze blog waar we alles delen over de kracht van video’s in advertenties, klik hier en veel leesplezier!